Ledsager, rullestol og spesielle behov

Handicapsymbol rullestol

RULLESTOLPLASSER

Rullestolplasser selges på nett til kinoforestillinger. De er merket med en blå rullestol på salkartene. På disse stedene er det ikke vanlig stol i Catilina og Pan, så der kan rullestollen rulles rett inn. I Vesle Hallvard er det vanlige stoler som kan fjernes på rullestolplassene.

I de tilfeller der rullestolplassene er blokkert/reservert på kulturforestillinger ta kontakt med oss på post@grimstadkulturhus.no eller ring 37250777 på dagtid slik at vi kan hjelpe deg.

LEDSAGERPLASSER

Ledsager kan få tildelt en kode for å ta ut ledsagerbilletter på nett. Denne må brukes samtidig som man kjøper en vanlig billett til den som skal ledsages. Koden får man i kiosken, eller ved å sende en e-post til post@grimstadkulturhus.no - send med bilde av ledsagerbeviset. Ledsagerbeviset må også fremvises i døren sammen med ledsagerbilletten.

Dersom du ønsker å søke om ledsagerbevis, eller vil lese mer om ledsagerbevis, og hvordan det fungerer, klikk her for å gå til Grimstad Kommunes hjemmesider angående ledsagerbevis.

Ledsagerplasser ved siden av rullestolplasserpå kulturforestillinger holdes de første ukene under billettsalg, men slippes som vanlige billetter dersom salen er i ferd med å bli utsolgt.

HANDIKAPPARKERINGSPLASSER

Det er en parkeringsplass for handikappede rett på utsiden av Kulturhuset, ved sideinngangen. Det er også gratis handikapparkering i parkeringshusets nederste kommunale plan som er tilgjengelig med heis opp til kulturhusets inngang. Husk å ha handikapbevis godt synlig i frontruten.

HØRSELSHEMMEDE.

I Catilina og Vesle Hallvard er det teleslynge for hørselshemmede.

Alle våre saler er tilgjengelige med rullestol. Galleriet er tilgjengelig via heis i trappegang, ta kontakt med personalet.