Ofte stilte spørsmål. (OSS/FAQ)

Illustrasjon FAQ

Mange stiller de samme spørsmålene, her finner du svar på flere av de!

Jeg finner ikke filmen jeg vil se, går den neste uke?

Vi programmerer normalt film på mandag kveld for den kommende "filmuken" som går fra fredag til torsdag. Dette er fordi vi ønsker å se an besøkstallene som har vært i helgen før vi programmerer den neste helgen og påfølgende dager.

Dersom det er en film som nylig har gått på kino, men som er tatt av, ta gjerne kontakt med oss på post@grimstadkulturhus.no - skriv navnet på filmen og gjerne hvilken dag DU helst vil se filmen, og om det passer på dagtid, tidlig på kvelden eller sent, så ser vi på mulighetene!

Jeg kan ikke gå på filmen/forestillingen jeg har kjøpt billetter til. Kan jeg få refundert billetten min?

I utgangspunktet er det ikke angrerett på kjøp av billetter til kulturforestillinger (gjelder også kino).

På den annen side: Så fremt du kontakter oss i god tid vil vi alltid være behjelpelige såfremt vi kan. Du må komme innom vår billettluke (kiosk) i åpningstiden. Du kan bytte til en annen forestilling, eller du kan få et gavekort på tilsvarende beløp. (På noen forestillinger setter arrangør begrensninger på retur)

MERK: Billetter kan ikke refunderes etter at forestillingen har funnet sted.

* Ingen bytting av billetter av typen: Norgesbillett eller kinoklubbbillett utstedt fra Filmweb. Omfatter også Firmabillett, fribilletter o.l Dette er billetter med kode og når koden er brukt så er den brukt.

Kjøpt til feil film? Kjøpt til feil dag?

Vær rask! Ta turen ned til billettluken og bytt til en annen forestilling. Dette må gjøres senest 30 min før annonsert forestillingstart.

Har filmen/forestillingen startet er det dessverre ingen refusjon.

Forestillingen jeg skulle på ble avlyst, hva skjer nå?

Billetter som er kjøpt på eBillett/nett.
Dersom en forestilling blir avlyst vil vi sende e-post / SMS til de som har registrert seg og kjøpt billetten via eBillett. Alle som har kjøpt billetter på eBillett vil få refundert billetten direkte til konto, eller de vil bli kreditert til det kredittkortet som ble benyttet. Dette kan ta opp til tre dager. Du kan lese mer på leverandøren eBillett sin hjemmeside: https://ebillett.no/help

Billetter som er kjøpt i kiosken kan kun refunderes der.
Vi har dessverre ikke mulighet til å refundere alle billetter kjøpt i kiosken kontant, men du kan få et gavekort på tilsvarende beløp, eller kan bytte til en annen forestilling.

Jeg finner ikke billetten min, men er sikker på at jeg kjøpte billett til filmen/forestillingen.

Ofte er det feilstavelser i epost-adressen, eller at billetten er havnet i søppelfilteret (spam-mappen) i eposten din. Sjekk der først. Finner du ikke billetten ta med deg kredittkortet du betalte med og ID med bilde til billettluken, så kan vi som oftest søke opp igjen billettene.

Jeg finner ikke honnørpris og studentpriser på filmen/forestillingen.

Ikke alle arrangører gir alle rabatter - det er opp til den enkelte arrangør hvilke priskategorier som skal gis.

Du kan også kjøpe ledsagerbillett via nettet med vår ledsagerkode. Du kan lese mer om hvordan dette kan gjøres her.

Det er ikke honnørpris på kinoforestillinger.

Studentpris er for studenter ved Fagskolen i Agder (FiA) og Universitetet i Agder (UiA).

Jeg finner ikke barnepris på filmen/forestillingen.

På barne- og familiefilmer har vi barnebillettpris og voksenpris. Barnebillett er under 16år.

Ikke alle filmer har barnepris. Da er det lik pris på barn og voksen, og du velger kategorien voksen. Filmens aldersgrense gir ikke automatisk barnepris. Dersom filmen er egnet for ungdom/voksne, vil du derfor normailt ikke finne barnepris.

3D-briller.

3D briller fås kjøpt i billettluken og koster kr. 30,- I enkelte perioder selger vi eksklusive 3D briller i forbindelse med store filmpremierer. Disse kan ha forhøyet brillepris.

Vi har 3D-system fra RealD. Du kan benytte alle 3D-briller som er merket med RealD.

Noen er merket med Look 3D, disse skal etter det vi vet være kompatible.

Dolby 3D eller aktive 3D-briller fra TV eller andre kinoer er ikke kompatible med vårt system.

Jeg har ledsagerbevis, hvordan kan jeg kjøpe billett til ledsager?

Her finner du informasjon om billetter for rullestol, ledsager og andre spesielle behov